Historia

Bogata historia, wysoka jakość produktów oraz rozpoznawalność niemal w każdym zakątku kuli ziemskiej. Te wszystkie znaki firmowe doskonale obrazują, jaką renomą na świecie cieszy się aktualnie HONDA, czyli jeden z absolutnych liderów swojej branży.

Japońskie przedsiębiorstwo z powodzeniem działa na rynku już od ponad siedemdziesięciu lat. Przez ten czas HONDA sukcesywnie rozwijała własną markę i budowała silną pozycję, która pozwoliła jej stać się ważnym graczem na skalę całego świata. Od samego początku istnienia – aż po dziś dzień – HONDA jest liderem na rynku produkcji maszyn, urządzeń, samochodów i motocykli.

Swoją działalność zaczęła jednak nie od wspomnianych samochodów czy motocykli, a od rowerów. Założyciel firmy, Soichiro Honda, wyznawał jedną, podstawową zasadę i miał jasno sprecyzowany cel: ułatwiać pracę człowiekowi. Kierując się tą maksymą, szukał rozwiązań, które uproszczą codzienne funkcjonowanie ludzi. Jego pierwszym pomysłem było właśnie skonstruowanie silnika pomocniczego do napędzania roweru – wówczas podstawowego środka komunikacji. Koncept szybko zyskał grono entuzjastów i niedługo później HONDA zaczęła wytwarzać silniki do napędzania rowerów na naprawdę szeroką skalę.

foto
foto

Zakres działania

Kolejne lata przyniosły dalszy rozwój firmy. Początkowy sukces sprawił, że działalność zaczęła się znacząco rozrastać, a HONDA coraz śmielej rozbudowywała wachlarz swoich możliwości i regularnie poszerzała ofertę. Koniec końców przedsiębiorstwo stało się największym na świecie producentem motocykli, a także jednym z największych producentów samochodów. Zakłady HONDY (których na świecie funkcjonuje już ponad sto dwadzieścia) znajdują się aktualnie w dwudziestu czterech krajach.

Uznanie wzbudza także rozpiętość oferty japońskiego giganta. HONDA działa zarówno na mniejszą, jak i na większą skalę, wytwarzając między innymi małe silniki do zastosowań ogólnych przez skutery czy sprzęt ogrodniczy, ale też te potężne, przeznaczone dla specjalistycznych samochodów wyścigowych.  Łącznie szacuje się, że HONDA zapewnia roczną sprzedaż swoich produktów na imponującym poziomie dwudziestu milionów sztuk.

Zasady i filozofia

Zapewnienie sobie tak olbrzymiego sukcesu w branży nie byłoby możliwe, gdyby nie odpowiednie podejście do biznesu. Wieloletnia tradycja firmy od ponad siedemdziesięciu lat nawiązuje do pewnych uniwersalnych zasad, a kolejne pokolenia identyfikują się z nimi i pilnują ich przestrzegania. „Najpierw człowiek, później maszyna” – to jeden z najbardziej znanych cytatów, które opisują HONDĘ. Słowa te stanowią swego rodzaju motto i mają za zadanie przypominać, że najważniejszą postacią jest klient. Dopiero właściwe zrozumienie odbiorcy może pozwolić na obsłużenie go w taki sposób, aby był on w pełni usatysfakcjonowany.

Przedsiębiorstwo przykłada wielką wagę do jakości wytwarzanych produktów, a także jest otwarte na nowe technologie czy wartość pionierskich badań naukowych. Celem samym w sobie jest wysoka efektywność, którą osiąga się poprzez optymalne używanie posiadanych zasobów oraz umiejętne wykorzystywanie dostępnego czasu.

Ważnym aspektem życia HONDY jest też dbanie o środowisko naturalne i pomoc w jego codziennej ochronie. Przedsiębiorstwo nieprzerwanie dąży do maksymalnej redukcji zanieczyszczeń i stara się, aby wytwarzane produkty były możliwie najbardziej przyjazne nie tylko człowiekowi, ale i naturze. Takie podejście jest dowodem nie tylko rozbudowanej świadomości w kwestii istniejących wyzwań dzisiejszego świata, ale znakomicie uwypukla także wzmożoną dbałość o społeczną odpowiedzialność całej firmy.  

Dlaczego HONDA?

Jako lider w branży, HONDA musi stanowić przykład do naśladowania. To właśnie dlatego japońskie przedsiębiorstwo tak bardzo dba o zadowolenie swoich klientów. Ich satysfakcja bezpośrednio przekłada się natomiast na renomę oraz pozycję rynkową Hondy i w konsekwencji zachęca kolejnych odbiorców do korzystania z jej usług. HONDA stała się w pewnym sensie synonimem jakości, solidności oraz rzetelności i dlatego cieszy się aktualnie taką popularnością, a tak wielu klientów decyduje się na nabywanie produktów, sygnowanych marką właśnie tego przedsiębiorstwa.

0
    0
    Koszyk
    Twój koszyk jest pusty